Telefonische Zimmerreservierung

Aufgabe 1

Wähle die Art der Reservierung:

a)     Anfrage ( aanvraag)

De klant toont interesse en vraagt, geheel vrijblijvend, hoeveel de kosten zullen bedragen van het gewenste product. De prijs wordt opgezocht.

b)    Option (optie)

Een klant heeft een aavnraag voor een reservering ingediend. Er is een voorlopige reservering gemaakt ( op basis van een prijsaanbod) om de klant wat bedenktijd te geven en om de administratieve verwerking te garnaderen.De klant moet nog wel de reservering definitef bevestigen. Een optie duurt maximaal vijf dagen.

c)     Reservierung (reservering)

De klant is tevreden over het aanbod en will de reservering definitef maken. Wanneer de klant de koopbeslissing heeft doorgegeven aan het front office reservferingen, wordt er een bevestiging van de reservering gemaakt. De klant kann nu niet meer kostellos wijzifgne of annuleren.

 Wir wählen eine________________________________

Aufgabe 2

Schreibe zu zweit eine telefonische Zimmerreservierung in einem Hotel.

Rollen:                                     Kunde/ Kundin & Rezeptionist/ Rezeptionistin

Länge des Gesprächs               Mindestens 10 Sätze pro Rolle.

Form:                                       Ausdrücke der Redemittel informatie vragen/geven, doorverbinden. terugbellen/ boodschap aannemen, verduidelijking, afsluiting und Zimmerreservierung müssen verwendet werden

 

Aufgabe 3

Bitte schickt das Gespräch  an hermess@talnet.nl Nennt in der Mail auch die Namen eurer Zweiergruppe.

Beurteilung:

Aussprache, flüssiges Sprechen, grammatikalische Korrektheit, zusätzliche Themen, Satzbau werden

berücksichtigt. Das Gespräch erfolgt ohne Hilfsmittel.